מימוש זכויות רפואיות במס הכנסה

laptop-3196481_640 (3)

מימוש זכויות רפואיות בביטוח לאומי הוא נושא מוכר לכל מי שנאלץ להתמודד עם פגיעה פיזית או נפשית כלשהי, לעומת זאת מימוש זכויות רפואיות במס הכנסה הוא נושא מוכר הרבה פחות, גם במס הכנסה ניתן לקבל הנחות, פטורים והחזרים בעקבות בעיות רפואיות כאלה ואחרות.

זכות לפטור ממס הכנסה עקב נכות

המדינה קבעה כי מי שקיבל 100 אחוזי נכות מבעיה רפואית אחת או 90 אחוזי נכות משתי בעיות או יותר יהיה זכאי לפטור מלא ממס הכנסה, זכאות זאת יכולה להוביל לחיסכון עצום בתשלומים המועברים למס הכנסה וניתן לקבלה בעקבות מספר רב של מצבים רפואיים כמו – שיתוק, סכרת מסובכת ומתקדמת, מחלות ניווניות כאלה ואחרות, גידולים ועוד.

הזכאות לפטור ממס הכנסה נקבע לאחר שמגיש הבקשה הוכר על ידי הביטוח הלאומי כנכה, לאחר מכן ניתן להגיש בקשה למס הכנסה ולקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה על ההכנסות העתידיות.

האם יש להוכיח פגיעה כלשהי?

חשוב לציין כי כדי לקבל פטור ממס הכנסה אין צורך להוכיח כי למבקש הפטור נגרמה פגיעה כלשהי בעקבות נכותו, מבקש הפטור לא צריך להציג בפני רשות המסים עדות כלשהי לירידה בהכנסות או לאובדן כושר העבודה, לאחר ההכרה של הביטוח הלאומי בבעיה הרפואית הליך קבלת הפטור הוא כמעט אוטומטי.

את הפטור ניתן לקבל גם באופן רטרואקטיבי, עד 6 שנים אחורה, במידה ונקבעו לכם אחוזי נכות והתמהמהתם בהליך הגשת הפטור למס הכנסה תוכלו לבקש מהם החזר על כל התקופה שבהם הוכרתם כנכים וכך להשיב לעצמכם כספים שכבר עברו למדינה.

כיום עומדת תקרת הפטור על 600 אלף ₪, כך שברוב המקרים היא אכן מבטיחה פטור מלא מתשלום מס הכנסה למדינה.

כיצד ניתן לקבל את הפטור?

כדי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה ממניעים רפואיים יש להגיש בקשה למס הכנסה לפי טופס 1516, אל הטופס יש לצרף עותק מדיוני הועדה הרפואית שקבעה את אחוזי הנכות של מגיש הבקשה. את הטופס יש להגיש באופן ידני לפקיד השומה הרלוונטי.

מי שנקבעה לו נכות קבועה והוא מועסק על ידי מעסיק אחד בלבד יקבל מפקיד השומה אישור קבוע לפטור מתשלום מס הכנסה, מי שנקבעה לו נכות זמנית או שמועסק על ידי מספר מעסיקים יצטרכו לקבל אישור לכל אחד מהמעסיקים אותו יצטרכו לחדש.

פנייה לחברה חיצונית לקבלת סיוע

קיימות מספר חברות ועמותות שמסייעות לאנשים לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות נכות, חלק מהחברות עושות זאת בעבור תשלום ובנוסף קיימות עמותות שעושות זאת בחינם. היתרון שבפנייה לחברה כזאת היא בסיוע מקצועי שיעזור לכם להגיש בקשה מסודרת.

במיוחד כדאי לפנות לחברות האלה אם נקבעו לכם אחוזי נכות נמוכים מ-90 אחוז, החברות יוכלו לסייע בהעלאת אחוזי הנכות לתקרה הקבועה בחוק כדי שתוכלו לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה. חשוב לציין שהשירות לא ניתן בחינם ושלרוב החברות הללו גובות אחוז מסוים מהפיצויים בתמורה לשירות שהן מספקות.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest