מימוש זכויות רפואיות בביטוח לאומי

american-3577500_640

"נפגעת? נפצעת?" הפך לאחד הביטויים המוכרים במרחב בציבורי בישראל, חברות שמסייעות לממש זכויות רפואיות נפוצות כפטריות אחרי הגשם והן מבטיחות לאזרח הפשוט לקבל את הכסף שמגיע לו מהביטוח הלאומי שידוע כאחד הגופים הכי קשים מבחינה בירוקרטית בישראל.

זכאות לפיצוי מביטוח לאומי

הביטוח הלאומי הוא גוף ממלכתי שפועל על פי חוק ואמון על טיפול בישראלים רבים, אם נפגעתם, נפצעתם או לקיתם במחלה קשה יש סבירות לא נמוכה שאתם זכאים לפיצוי מהביטוח הלאומי בגין הנזק שנגרם לכם. כדי לקבל תשלום מהביטוח הלאומי בגין פגיעה גופנית כלשהי שנגרמה לכן תצטרכו להופיע בפני ועידה רפואית שתבחן את הזכאות שלכם.

פנייה לביטוח הלאומי

פנייה עצמאית לביטוח הלאומי ידועה לשמצה כקשה ומאתגרת, אתם תצטרכו להכין תיק רפואי שלם הכולל את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים שמעידים על הפגיעה שנגרמה לכם. בהתאם להגשת הבקשה לפיצוי מהביטוח הלאומי תיקבע ועדה רפואית שאליה יוזמן התובע כדי להציג את טענותיו.

לרוב הוועדה מורכבת מרופא שתחום התמחותו נוגע בבעיה הרפואית או במקרה הצורך ממספר רופאים הבקיאים בכלל הבעיות שהתובע פונה לגביהם, אל הוועדה יש להגיע עם כל הטפסים הרלוונטים לצורך הצגת הטיעון שלכם, במיוחד עם אלה שלא צורפו להגשת הבקשה המקורית.

כמו כן, כדאי להגיע לוועדה עם מלווה, ניתן להגיע עם עורך דין שייצג אתכם מול הוועדה ויטען בשמכם, אי הגעה לועדה בזמן שנקבע עלולה להוביל לתשלום קנס.

הדיון בוועדה מתנהל באופן מובנה, התובע צריך להציג את כל הלקויות מהן הוא סובל ואת ההשפעה שלהם על אורח החיים התקין, בפרט בכל הקשור לעבודה ובביצוע פעולות יום יומיות בסיסיות. בהזמנות זאת ניתן להציג בפני חברי הוועדה מסמכים שלא הוגשו אליה בבקשה המקורית ושיכולים לחזק את טענת התובע.

לאחר מכן ובהתאם לשיקול דעתו של הרופא החבר בוועדה הוא יבצע בדיקה גופנית בתובע, אל הבדיקה ניתן להיכנס עם מלווה ואפשר לבקש שהיא תתבצע בנוכחותו של רופא בלבד וללא שאר חברי הועדה הרפואית.

עם סיום הבדיקה הועדה תחליט האם לקבל את התביעה או לדחות אותה, כמו כן הועדה תוכל לבקש מהתובע להציג בפניהם מסמכים נוספים או לבצע בדיקות רפואיות אחרות שיאששו את התביעה. במידה והתשובה שנמסרת על ידי הועדה הרפואית היא שלילית ניתן לערער עליה ולבקש ועדה חוזרת.

החברות המציעות מימוש זכויות רפואיות

לאור המורכבות שבאיסוף כלל המסמכים הדרושים ולאור חוסר ידע של תובעים רבים חלק לא קטן בוחר לפנות לחברות מקצועיות על מנת לקבל סיוע במימוש הזכויות הרפואיות מול הביטוח הלאומי. החברות הללו מסייעות במימוש הזכויות אך לרוב הן גובות אחוז מסוים מסך הסכום שיועבר לתובע כאשר התביעה מצליחה.

פנייה לחברה כזאת יכולה לחסוך הרבה קשיים בהתנהלות מול ביטוח לאומי והיא יכולה לסייע בהשגת הזכויות המגיעות לתובע, החיסרון בשימוש בשירות זה הוא כמובן התשלום שהן גובות.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest