החזרי מס לפנסיונרים

hands-981400_640

הגעתם לגיל הזהב? מזל טוב! מדינת ישראל מציעה לפנסיונרים הנחות נרחבות בתשלומי מיסים על ההכנסות לאחר היציאה לפנסיה, חלק נרחב מהפנסיונרים לא מודעים להנחות שמגיעות להם ולעיתים משלמים מס עודף על ההכנסות שלהם, החזרי מס לפנסיונרים מאפשרים לפורש להשיב לעצמו חלק מהכסף האבוד.

הסיבות להגשת בקשה להחזר מס

חלק ניכר מהטבות המס שהמדינה מעניקה לפנסיונרים הוא בתחום החסכונות והחסכונות הפנסיונים, למבוגר שעבר את גיל 67 מגיע פטור מלא מתשלום מס רווחי הון על רווחים מחסכונות ארוכי טווח עד לתקרה של 13,440 ו-16,560 ₪ לזוג. כדי להבין את גובה ההנחה נשתמש בדוגמא – זוג שחוסך 100,000 ₪ בחודש והשיגו תשואה של 20 אחוז בתחשיב שנתי יצרו רווח בגובה 20,000 ₪ יזכו בפטור מלא מהמס שעומד כיום על 25 אחוז עבור 16,560 השקלים הראשונים וישלמו מס רק על היתרה כך שאותו זוג יחסוך באותה שנה קרוב ל-4,000 ₪.

חלק מההנחות הללו מוענקות באופן אוטומטי וחלקן ניתנות רק לאחר הגשת בקשה לרשות המסים, לכן אם הגעתם לגיל 67 מומלץ לפנות ליועץ מס שיבדוק האם אתם זכאים להחזרי מס עבור מסים עודפים ששילמתם.

תיקון 190

תיקון 190 של מס הכנסה יצר לפנסיונרים אפשרות לקבל פטור נוסף שיכול להגיע לכדי 5.5 אחוז מסך התשלומים שעוברים למס הכנסה, התיקון רלוונטי לכל מי שהגיע לגיל פרישה וניתן רק לאחר הגשת בקשה. ניתן להגיש את הבקשה באופן רטרואקטיבי וכך לזכות בהנחה גם על כל השנים בהן שולם מס גבוהה מדי, כדי להגיש בקשה להחזר המס יש להגיש טופס 161 של רשות המסים.

נקודת זיכוי נוספת במס

פנסיונר שיוכיח לפקיד השומה כי הכלכלה של בן או בת הזוג מוטלת על כתפיו יוכל לקבל נקודת זיכוי נוספת במס הכנסה, קבלת הבקשה נתונה לשיקול דעתו של פקיד השומה.

ירידה במשכורת בשנת הפרישה

הפנסיה מיד לאחר הפרשיה היא במקרים רבים נמוכה יותר ביחס למשכורת, הפער נובע ממגוון סיבות משכך נוצר פער בין המשכורת ששולמה בתחילת השנה, בה הפנסיונר עדיין קיבל משכורת עבור עבודתו ובין הקצבה הפנסיונית שמתקבלת מדי חודש. מס הכנסה הוא מס שמשולם מדי חודש אולם מחושב בתחשיב שנתי.

המשמעות של העניין היא שיכול להיות שבתחילת השנה הפנסיונר הרוויח סכום גבוהה יותר עליו הוא שילם מס הכנסה בשיעור גבוהה, עם היציאה לפנסיה הכנסתו ירדה וכך יצא שבסוף השנה הוא שילם מס גבוהה מדי, במצב כזה הפנסיונר יכול להגיש בקשה להחזר מס.

פנסיונרים זכאים להטבות מס רבות, אי ניצול של ההטבות יכול להוביל לאובדן הכנסות משמעותי ולתשלום מס גבוהה מדי, לכן מומלץ עם היציאה לפנסיה לפנות ליועץ מס כדי לקבל ממנו סקירה של כלל האפשרויות שעומדות בפני הפנסיונר כדי לחסוך בהוצאות המס לאורך השנים הבאות.

 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest